Educational AI: Unlocking Potential in Post-Secondary Institutions

Education & Skills

By: Adam Vanzella Yang, Heather McIntosh, Mark Daley, Melissa Judd

Française à suivre

In this episode, we delve into the implications of the AI revolution for teaching and learning within Canada’s post-secondary institutions. Join us as we speak with a researcher, an AI sector leader, and a university Chief AI Officer to uncover how this technology is reshaping education. From real-world applications to ethical considerations, we explore the opportunities and challenges of integrating generative AI tools (like ChatGPT) into the classroom, offering insights for educators, administrators, and policymakers alike.

Download transcript

Learn more:

Host

Director, Education and Skills, The Conference Board of Canada

Guests

Mark Daley

Chief AI Officer, Western University

Melissa Judd

Vice President, Research Operations and Academic Partnerships, Vector Institute

Senior Research Associate, The Conference Board of Canada

Baldo des compétences futures : Saison 4, épisode 4

L’AI éducative – libérer son potentiel dans les établissements d’enseignement postsecondaire

Dans cet épisode, nous nous penchons sur les implications de la révolution de l’IA pour ce qui est de l’enseignement et de l’apprentissage dans les établissements d’enseignement postsecondaire du Canada. Nous nous entretenons avec un chercheur, un chef de file du secteur de l’IA et un directeur de l’IA d’une université pour découvrir comment cette technologie est en train de remodeler l’enseignement. Des applications concrètes aux considérations éthiques, nous explorons les possibilités et les défis liés à l’intégration d’outils d’IA générative (comme ChatGPT) dans les salles de classe, apportant ainsi de nouveaux éclairages aux enseignants, aux administrateurs et aux décideurs.

Télécharger la transcription (épisode en anglais)

En savoir plus

Hôte

Directrice, Éducation et compétences, Le Conference Board du Canada

Invités

Mark Daley

Directeur de l’IA, Université Western

Melissa Judd

Vice-présidente, Activités de recherche et partenariats universitaires, Vector Institute

Adam Vanzella Yang

Chercheur principal, Le Conference Board du Canada


Comments