Skilled Trades—Transitioning to a Digital, Green, and Human Future
Future Skills Centre Podcast: Season 1, Episode 3
Apprenticeships get a bad rap. All too often, we perpetuate negative images of the trades: dirty, low pay, and boring. These stereotypes couldn’t be further from the reality of work—young people who pursue an apprentice-able trade should expect intellectually stimulating work, increasingly diverse workplaces, and significant opportunity for financial reward.
The knowledge and skills of our construction, manufacturing, automotive, and food service tradespeople can help support Canada’s transition to a more prosperous and sustainable future, but they will need resilience and teamwork to adapt to workplaces that are more efficient, automated, and digitally connected.
What emerging skills will tradespeople require to adapt to future work trends? How are emerging technologies changing what and how apprentices learn? Will traditional physical labour become a thing of the past, replaced by a need for digital, green, and social and emotional skills? In our third episode of Season 1 of the Future Skills Centre podcast, we discuss these questions with Jeff Ranson (Canada Green Building Council—GTA), and Jim Szautner (Southern Alberta Institute of Technology).

Andrew Bieler
Senior Research Associate, The Conference Board of Canada

Jeff Ranson
Regional Director—Greater Toronto Area, Canada Green Building Council

Jim Szautner
Dean, School of Manufacturing and Automation, School of Transportation, Southern Alberta Institute of Technology
Baldo du Centre des compétences futures : Saison 1, épisode 3
Les programmes d’apprentissage ont mauvaise réputation. Trop souvent, nous perpétuons une image négative des métiers : ils sont sales, mal rémunérés et ennuyeux. Ces stéréotypes ne pourraient être plus éloignés de la réalité : les jeunes qui se lancent dans un métier d’apprentissage sont en droit de s’attendre à un travail stimulant sur le plan intellectuel, exercé dans des milieux de travail de plus en plus diversifiés et leur offrant une excellente occasion de tirer une contrepartie financière.
Le savoir et les compétences des gens de métier qui oeuvrent dans les secteurs de la construction, de la fabrication, de l’automobile et de la restauration peuvent contribuer à soutenir la transition du Canada vers un avenir plus prospère et plus durable. Mais ces ouvriers devront faire preuve de résilience et savoir travailler en équipe pour pouvoir s’adapter à des milieux de travail plus efficaces, automatisés et connectés numériquement.
De quelles nouvelles compétences les gens de métier auront-ils besoin pour s’adapter aux tendances futures du marché de l’emploi? Comment les technologies émergentes changent-elles ce que les apprentis apprennent et la manière dont ils apprennent? Le travail physique traditionnel deviendra-t-il chose du passé, remplacé par la nécessité de posséder des compétences numériques, vertes, sociales et émotionnelles? Dans notre troisième épisode de la première saison du balado du Centre des Compétences futures, nous discutons de ces questions avec Andrew Bieler (Le Conference Board du Canada), Jeff Ranson (Conseil du bâtiment durable du Canada – région du Grand Toronto) et Jim Szautner (Southern Alberta Institute of Technology).
Télécharger la transcription (épisode en anglais)

Andrew Bieler
Associé de recherche principal, Le Conference Board du Canada

Jeff Ranson
Directeur régional de la région du Grand Toronto, Conseil du bâtiment durable du Canada

Jim Szautner
Doyen, School of Manufacturing and Automation, School of Transportation, Southern Alberta Institute of Technology



Comments