Research by Elizabeth Martin

(Displaying 1 to 18 of 18)
Ce rapport montre comment des partenariats et communautés de pratique peuvent améliorer les relations entre primaire, secondaire et EPS dans les arts, les lettres et sciences humaines,...
Le Conference Board du Canada | 80 pages | March 2018 | by Elizabeth Martin
Le cliché du « barista titulaire d’un baccalauréat » est au cœur du débat populaire parmi les diplômés des programmes d’enseignement postsecondaire en sciences sociales et humaines...
Le Conference Board du Canada | 108 pages | March 2018 | by Elizabeth Martin
This report offers insights into how partnerships and communities of practice can improve the connection between K–12 and PSE educators in the arts, humanities, and social sciences—to...
The Conference Board of Canada | 74 pages | March 2018 | by Elizabeth Martin
The “barista with a BA” trope dominates popular discussion about graduates of social sciences and humanities post-secondary programs. This report examines post-secondary education’s...
The Conference Board of Canada | 102 pages | February 2018 | by Jessica Edge, Elizabeth Martin, Matthew McKean
This briefing looks at Cork (Ireland) and its “learning city” initiative, which brings together Cork’s two higher education institutions, along with other stakeholders, to support...
The Conference Board of Canada | 34 pages | September 2016 | by Elizabeth Martin
La présente note de recherche porte sur la ville irlandaise de Cork et son initiative de « ville apprenante », qui regroupe ses deux établissements d’enseignement supérieur et...
Le Conference Board du Canada | 38 pages | September 2016 | by Elizabeth Martin
Senior administrators at the six major publicly funded post-secondary education (PSE) institutions in Edmonton have formed a collegial coalition, demonstrating cooperation on shared...
The Conference Board of Canada | 26 pages | August 2016 | by Elizabeth Martin
Les cadres supérieurs des six grands établissements d’enseignement postsecondaire financés par l’État à Edmonton ont formé une coalition collégiale, faisant preuve de coopération...
Le Conference Board du Canada | 29 pages | August 2016 | by Elizabeth Martin
This report examines the role and value of private career college (PCC) training, with a particular emphasis on who seeks out training from PCCs and why. It also examines key issues...
The Conference Board of Canada | 82 pages | June 2016 | by Elizabeth Martin, Cameron MacLaine
Ce rapport examine le rôle et la valeur de la formation en collège d’enseignement professionnel privé (CEPP) et s’intéresse plus particulièrement à qui choisit d’y suivre une formation...
Le Conference Board du Canada | 88 pages | June 2016 | by Elizabeth Martin, Cameron MacLaine
This briefing profiles Ontario’s School Within a College program. It is one response to the question of how to better support at-risk students in their transition to post-secondary...
The Conference Board of Canada | 16 pages | April 2016 | by Elizabeth Martin
Cette note d’information dresse le profil du programme L’école au collège, qui propose une solution pour mieux soutenir les élèves à risque dans leur passage vers les études postsecondaires.   Cette...
Le Conference Board du Canada | 18 pages | April 2016 | by Elizabeth Martin
New Zealand’s Tertiary High School helps at-risk students remain in secondary school, pursue post-secondary education, and transition to employment. It is an innovative response...
The Conference Board of Canada | 20 pages | March 2016 | by Elizabeth Martin
L’école secondaire supérieure néo-zélandaise aide des élèves à risque à poursuivre leur scolarité tout en se préparant à un emploi. C’est une réponse novatrice à un problème que...
Le Conference Board du Canada | 22 pages | March 2016 | by Elizabeth Martin
Inciter les étudiants des collèges à étudier à l’étranger examine comment le SAIT Polytechnic réussit à surmonter les obstacles que présentent les études à l’étranger en participant...
Le Conference Board du Canada | 2 pages | November 2015 | by Elizabeth Martin
Mobilizing College Students for Learning Abroad examines how SAIT Polytechnic is making strides to overcome barriers to education-abroad opportunities through its participation...
The Conference Board of Canada | 22 pages | November 2015 | by Elizabeth Martin
La formation à l’étranger peut favoriser le développement du leadership et de l’autonomie, le perfectionnement linguistique et la compréhension interculturelle. Cette note de recherche...
Le Conference Board du Canada | 3 pages | September 2015 | by Elizabeth Martin
Studying abroad can provide opportunities to develop leadership, self-reliance, languages, and intercultural understanding. This briefing looks at Australia’s New Colombo Plan...
The Conference Board of Canada | 26 pages | September 2015 | by Elizabeth Martin
(Displaying 1 to 18 of 18)