Access document

(you will be asked to sign-in)

To see if you are entitled to get this research for free, take a minute and create a free e-Library account. This will let us determine if someone else at your organization has already purchased access to this material.

La gestion de la réputation par les relations publiques : Étude comparative

Le Conference Board du Canada, 71 pages, septembre 8, 2015
Rapport par
(You must be signed in and entitled to rate this report)
Ce rapport donne un aperçu des activités de gestion de la réputation des entreprises canadiennes ainsi que des tendances et des pratiques exemplaires en la matière, d’après les résultats du Sondage sur la gestion de la réputation par les services de relations publiques canadiens 2014.

Cette publication comprend un résumé en français, suivi d'une version anglaise du rapport intégral.

Faits saillants du document

Les entreprises qui jouissent d’une bonne réputation peuvent bénéficier d’une valeur plus élevée sur les marchés, de meilleures ventes, d’une plus grande fidélité de leurs clients et d’une capacité accrue à attirer des employés hautement qualifiés. L’intérêt accru pour la gestion de la réputation a été alimenté par de nombreuses tendances à long terme dans le milieu des affaires, dont l’importance des actifs incorporels, la complexité croissante des chaînes d’approvisionnement, l’avènement des médias sociaux et l’accélération du cycle des nouvelles, de même que l’évolution des attentes des parties intéressées à l’égard de l’impact social et environnemental d’une entreprise. Ce rapport donne un aperçu des activités de gestion de la réputation des entreprises canadiennes ainsi que des tendances et des pratiques exemplaires en la matière, d’après les résultats du Sondage sur la gestion de la réputation par les services de relations publiques canadiens 2014.

Table of Contents

Résumé

Executive Summary

Chapter 1—Introduction

  • Purpose of the Report
  • Understanding Reputation Management
  • Trends Driving Reputational Concerns
  • Proactive Versus Reactive Reputation Management
  • Survey Methodology
  • Profile of Survey Respondents

Chapter 2—Reputational Risks and Motivators

  • Defining Reputation Management
  • Perceptions of Corporate Reputation
  • Top Reputational Risks
  • Reputation Management Motivators
  • Conclusion

Chapter 3—The Structure of Reputation Management Programs

  • The Structure and Management of Reputation Management Programs
  • The Role of Employees in Reputation Management
  • Resources Devoted to Reputation Management
  • Use of External Resources to Manage Reputation
  • Documentation of Reputation Management Plans
  • Conclusion

Chapter 4—Reputation Management Activities

  • Audiences for Reputation Management Activities
  • Reputation Management Activities
  • Suppliers and Contractors and Reputational Risk
  • Industry Association Involvement in Reputation Management
  • The Evolution of Reputation Management Activities
  • Conclusion

Chapter 5—Measuring the Impact

  • The Effectiveness of Reputation Management Activities
  • Reputation Management Metrics and Measurement
  • Conclusion

Chapter 6—Implications for the Future

  • Effective Reputation Management Starts at the Top
  • Employees at the Front Lines of Reputation Management
  • The Reputation of Suppliers and Contractors Matters
  • Industry and Competitor Reputations Matter
  • Measuring the Impact of Reputation Management Programs
  • Conclusion

Appendix A—Note on Methodology

Appendix B—Respondents

Appendix C—Bibliography

Access document

(you will be asked to sign-in)

To see if you are entitled to get this research for free, take a minute and create a free e-Library account. This will let us determine if someone else at your organization has already purchased access to this material.