Printer icon Print Page
Photo of a row of writing implements

Education Publications

(Displaying 1 - 20 / 265) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »

Improving Noncollege Pathways to Skills and Successful Careers

This report looks at three tools to better serve students whose initial entry into the workforce will not necessarily include a traditional college degree.

Report | 28 pages | May 2019 | The Conference Board, Inc.

Décrochage scolaire au Québec : dix ans de surplace, malgré les efforts de financement

Les tests internationaux indiquent que le système éducatif québécois se compare favorablement aux provinces canadiennes et aux pays de l’OCDE, mais le taux de diplomation dans les écoles publiques québécoises est encore très faible. Il faudrait, en fait, plus de financement et un choix des mesures et programmes plus judicieux.

Note de recherche | 50 pages | May 2018 | Mia Homsy, Simon Savard | Le Conference Board du Canada

School Dropouts in Quebec: Ten Years of Marking Time, Despite the Money Spent

International tests indicate the Quebec educational system compares favourably with the other Canadian provinces and with OECD countries, but the high school graduation rate is still low. What is needed is a better selection of policies and programs.

Briefing | 54 pages | May 2018 | Mia Homsy, Simon Savard | The Conference Board of Canada

Gender Equity, Diversity, and Inclusion: Business and Higher Education Perspectives

In 2017, university and business leaders met to discuss gender equity, diversity, and inclusion in post-secondary education and the private sector in Canada. This report explores insights and recommendations shared at that meeting.

Report | 77 pages | April 2018 | Jessica Edge, Eleni Kachulis, Matthew McKean | The Conference Board of Canada

Équité des sexes, diversité et inclusion : Perspectives du milieu des affaires et de l’enseignement supérieur

En 2017, des dirigeants d’universités et d’entreprises se sont réunis pour discuter de l’équité hommes-femmes, de la diversité et de l’inclusion dans l’enseignement supérieur et le secteur privé au Canada. Ce rapport explore les points de vue et les recommandations formulés à cette réunion. Cette publication comprend un résumé en français, suivi d’une version anglaise du rapport intégral.

Rapport | 81 pages | April 2018 | Jessica Edge, Eleni Kachulis, Matthew McKean | Le Conference Board du Canada

Établir des liens : pour plus de collégialité et de collaboration dans tout l’enseignement

Ce rapport montre comment des partenariats et communautés de pratique peuvent améliorer les relations entre primaire, secondaire et EPS dans les arts, les lettres et sciences humaines, et les sciences sociales, pour le bien des établissements d’enseignement, des éducateurs et des étudiants.

Rapport | 80 pages | March 2018 | Elizabeth Martin | Le Conference Board du Canada

De l’université à la carrière : les transitions des diplômés en sciences humaines

Le cliché du « barista titulaire d’un baccalauréat » est au cœur du débat populaire parmi les diplômés des programmes d’enseignement postsecondaire en sciences sociales et humaines. Ce rapport examine comment l’enseignement postsecondaire améliore la transition vers l’emploi pour ces diplômés.

Rapport | 108 pages | March 2018 | Elizabeth Martin | Le Conference Board du Canada

Making the Connection: Growing Collegiality and Collaboration Between K–12 and PSE Educators

This report offers insights into how partnerships and communities of practice can improve the connection between K–12 and PSE educators in the arts, humanities, and social sciences—to the benefit of educational institutions, educators, and students.

Report | 74 pages | March 2018 | Elizabeth Martin | The Conference Board of Canada

Getting to Work: Career Skills Development for Social Sciences and Humanities Graduates

The “barista with a BA” trope dominates popular discussion about graduates of social sciences and humanities post-secondary programs. This report examines post-secondary education’s role in improving the transition to employment for these graduates.

Report | 102 pages | February 2018 | Jessica Edge, Elizabeth Martin, Matthew McKean | The Conference Board of Canada

How to Reinvigorate Higher Education for the 21st Century: 13 Recommendations for Reauthorizing the Higher Education Act

This policy brief outlines recommendations for Higher Education Act (HEA) reauthorization which will increase innovation, affordability, and transparency in higher education, while ensuring accountability for students and taxpayers.

Report | 20 pages | January 2018 | The Conference Board, Inc.

Ready for Life: A Socio-Economic Analysis of Early Childhood Education and Care

This report explores the impact of early childhood education (ECE) on the Canadian economy and highlights its potential to improve socio-economic outcomes including the reduction of poverty and income inequality.

Report | 96 pages | October 2017 | Craig Alexander, Kip Beckman, Alicia Macdonald, Cory Renner, Matthew Stewart | The Conference Board of Canada

Prêts pour la vie : analyse socio-économique de l’éducation et des soins à la petite enfance

Ce rapport étudie l’incidence de l’éducation de la petite enfance (EPE) sur l’économie canadienne et souligne sa capacité d’améliorer les résultats socio-économiques, y compris de faire reculer la pauvreté et de réduire les inégalités de revenu. Cette publication comprend un résumé en français, suivi d’une version anglaise du rapport intégral.

Rapport | 101 pages | October 2017 | Craig Alexander, Kip Beckman, Alicia Macdonald, Cory Renner, Matthew Stewart | Le Conference Board du Canada

Des exemples pour l’école québécoise : étude de cas d’écoles innovantes

L’éducation peut contribuer à améliorer le niveau de vie de la population et la compétitivité de l’économie. Or, dans le monde et au Québec, des écoles adoptent des modèles innovants reposant sur l’inclusion, l’implication de la communauté locale, la formation continue des enseignants, l’apprentissage collaboratif, l’évolution du rôle de l’enseignant et le suivi personnalisé et coordonné. Écrit en collaboration avec Credo.

Note de recherche | 36 pages | September 2017 | Institut du Québec | Le Conference Board du Canada

Examples for Quebec Schools: Case Study of Innovative Schools

Education can improve the standard of living and economic competitiveness. In Quebec and elsewhere, schools are innovating—emphasizing inclusiveness, community involvement, teachers’ continuing education and role evolution, collaborative learning, and personalized, coordinated monitoring. (Written in collaboration with Credo.) This publication includes an English Executive Summary, followed by a French version of the full report.

Executive Summary | 2 pages | September 2017 | Institut du Québec | The Conference Board of Canada

Canada’s Post-Secondary Education Performance: An International Comparison

This updated look at the state of skills and post-secondary education compares Canada’s performance with 15 member countries of the Organisation for Economic Co-operation and Development.

Report | 87 pages | September 2017 | Melissa Lalonde, Matthew McKean | The Conference Board of Canada

Performance du Canada au chapitre de l’éducation postsecondaire : comparaison internationale

Cette mise à jour sur l’état des compétences et de l’éducation postsecondaire compare la performance du Canada à celle de 15 pays membres de l’Organisation de coopération et de développement économiques. Cette publication comprend un résumé en français, suivi d’une version anglaise du rapport intégral.

Résumé | 7 pages | September 2017 | Melissa Lalonde, Matthew McKean | Le Conference Board du Canada

Training Scholar-Practitioners: Doctoral Education for the Professional Sphere

Doctoral education in Canada is evolving. The doctor of social sciences program at Royal Roads University is demonstrating the potential of new degrees to train advanced scholar-practitioners who are developing high-quality, action-oriented research.

Briefing | 32 pages | June 2017 | Eleni Kachulis | The Conference Board of Canada

Formation des chercheurs-praticiens : formation doctorale à l’intention des professionnels

La formation doctorale est en pleine évolution au Canada. Le programme de doctorat en sciences sociales de l’Université Royal Roads montre tout le potentiel des nouveaux diplômes au chapitre de la formation des chercheurs-praticiens qualifiés, lesquels s’investissent dans des recherches pragmatiques de grande qualité.

Résumé | 3 pages | June 2017 | Eleni Kachulis | Le Conference Board du Canada

Bringing the World to Quebec: Six Suggestions to Attract and Retain More International Students

International post-secondary students offer much value to Quebec: educational, social, cultural, demographic, and economic. But Quebec isn’t recruiting as many of them as it might. This briefing suggests how the province could attract more international students in an increasingly competitive global market—and then smooth their path to immigrating and joining the workforce.

Briefing | 35 pages | April 2017 | Kareem El-Assal | The Conference Board of Canada

Attirer et retenir plus d’étudiants internationaux : Six propositions pour renverser la tendance au Québec

Les étudiants internationaux représentent un apport indéniable pour le Québec sur le plan éducatif, social, culturel, démographique et économique. Cette note de recherche formule six propositions pour aider la province à en attirer et retenir davantage.

Note de Recherche | 38 pages | February 2017 | Kareem El-Assal | Le Conference Board du Canada

(Displaying 1 - 20 / 265) 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 »



Past Event

Education and Skills Symposium 2018

November 28–29, 2018
Marriott Downtown at CF Toronto Eaton Centre (Toronto, Ontario)

Mailing List

Interested in receiving updates about our latest Education reports? Join our mailing list by sending us an e-mail.